Två sidor.

 

 

 

Det där med att lyssna har jag skrivit om förr. Jag jobbar hårt med att bli bättre och inte låta mig distraheras för mycket av annat runt omkring eller tankar som rör runt det i huvudet för mig. Ibland får jag be personen jag talar med att upprepa sig för att verkligen vara med på noterna. Men hellre det än att nicka och le utan att verkligen förstå. Vad jag kommit underfund med när jag pratat med och lyssnat på olika personer är det där vi egentligen vet, att alla historier har två sidor.

 

Det handlar inte om att jag inte litar på vad den ena säger, den berättar hur den har upplevt något med känslor och intryck och det är naturligtvis rätt för den personen. Men när jag sedan frågar någon annan om samma sak så har denna en annan uppfattning, andra känslor och andra tolkningar.

 

Undrar hur många jag har svikit genom att enbart lyssna på ena örat? För visst finns det gånger där jag inte bemödat mig med att även lyssna på det andra. Med det har jag, tyvärr, inte givit den andra sidan en rättvis chans. Visst, det är inte alltid möjligheten finns till att höra alla sidors versioner men jag kan i alla fall ha med mig att de ändå finns.

 

 

Lev väl!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0