Är ≠ bör



Ritesh Deshmukh helping old man

 

Jag bör glädjas med andra över deras lycka, inte blir bitter och avundsjuk.

Jag bör lyssna på den som vänder sig till mig för tröst, inte prata om mina egna bekymmer.

Jag bör ha tålamod för den som behöver lite extra tid, inte bli irriterad och stressad.

Jag bör förlåta, inte vara långsint.

Jag bör glädja mig över det jag har, inte jämra mig över det jag saknar.

Jag bör hjälpa där jag kan, inte vända ryggen till.

 

Det som är, är inte alltid vad det borde vara. Jag bör fundera mer över detta och inte blint följa det som är bara för att det står så i manualen. I nazismens Tyskland fanns barnböcker som förespråkade jubel vid fördrivandet av judar och i skolan blev eleverna särbehandlade beroende på “ras”. "Det är ju så det är" sa kanske någon? Men tänk om fler hade funderat över om det verkligen var så det borde vara...?

 

 

Lev som du borde leva!

 



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Julia! Jag visste inte att du hade en blogg! Fiiiin! Hoppas att allt är bra och att vi ses snart. Längesen! Och tack för att du publicerar min sommaryoga på din vägg! Kram, Malin

2011-06-15 @ 20:03:30
URL: http://malinsyoga.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej Malin! Vad kul att du kikat in! Lite reklam för fina människor är aldrig fel ;) Kramar

2011-06-15 @ 22:40:39
Postat av: Golzar

Vilken fin blogg du har Julia! Jag skulle tipsa om att du lagger in Bloglovin lanken, sa att jag kan prenumera pa din blogg! :)

Kolla in det! :)



Besok garna min blogg igen och kommentera!

Tack!

2011-06-18 @ 12:58:52
URL: http://golzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0