Se framåt, ej bakåt.



Dopcandy

Träffade en före detta elev på bussen, på väg hem en sen fredagskväll. Detta möte fyllde mig med ny positiv energi och en skön känsla så där på kvällskvisten. Somliga pratar om ”dagens ungdomar” i negativa ordalag och om att ”det var bättre förr”. Men när jag ser de elever jag har haft så tänker jag tvärt om - vilka underbara individer, fyllda med värme. Vad mycket de kan lära oss vuxna om vi bara öppnar ögonen, släpper ner garden och tillåter det.

Det jag i första hand tar med mig från mötet med eleverna är den värme och respekt som jag fått av dem. Tänk om man kunde få jobba mer med detta, låta denna fina sida komma fram ännu mer för att visa och sprida vidare till fler och fler. Ofta fokuseras det på saker som inte går bra, negativa sidor, negativa resultat och negativa beteenden. Jag tror mycket av detta skulle försvinna om man istället fokuserade på det positiva. Se möjligheter, inte problem!


Lev väl, fina ungdomar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0